Dominicaanse republiek, Puerto Plata november 2009

Reis verslag onderaan

Reis verslagje

Dinsdag 17 november om 9 uur opgestaan om de katjes naar Patrick te brengen en om vervolgens door hem naar Schiphol gebracht te worden. We moesten 3 uur van te voren aanwezig zijn, online inchekken was niet mogelijk als je via een touroperator bij Martinair boekt... Na een vlucht van 14 uur (waar een tussen stop inzat, waar we niets van af wisten, dus genoeg tijd voor 3 films en 2 series) en een busritje van 45 minuten kwamen we om een uur of 11 s'avonds (lokale tijd) eindelijk in het hotel "Iberostar" aan. We kregen een heerlijke kamer met uitzicht op het strand en palmbomen (als je onder de palmbladeren van het afdakje doorkijkt). De kamer was mooi, groot en schoon. We zijn maar meteen gaan slapen, was best een lange reis.

Woensdag, lekker vroeg wakker geworden (ondanks de goede airco en donkere gordijnen) en gaan ontbijten (All In is erg relaxed). Daarna zijn we op een ligbedje aan het prachtige stand gaan liggen (water was goed te doen qua temperatuur). Tussen de middag lekker lunchen en daarna heerlijk met een boekje bij het zwembad gaan liggen om vervolgens te gaan dineren en te slapen :) Wat vervelend allemaal zeg!!!

Donderdag om 5.25 uur verzamelen bij de receptie voor onze tour naar Samaná, waar we naar een grot, de Mangrove bossen en hèt Bounty Eiland gingen! (Waar de reclames van Bounty vroeger werden opgenomen en Bacardi) De busrit duurde wel héél erg lang (3,5 uur) maar bleek achteraf echt de moeite waard te zijn geweest. Onderweg kregen we een ontbijtje in een of andere hut, was niet echt om over naar huis te schrijven, maar ok. Vervolgens weer een stukje rijden, om in de haven van Samaná aan te komen, waar de speedboot klaar lag om naar de grot, de mangrove bossen en hèt Bounty eliland te gaan. De boottocht was erg leuk, vreselijk mooi daar allemaal (in de grot zaten alleen vreselijk veel muggen). Op het eiland aangekomen kregen we een heerlijke lunch en een cocosnoot met sap erin. Daarna zijn we lekker in de zee gaan zwemmen en over het strand gaan lopen. Vreselijk mooi daar! Erg relaxed. We hebben daar ook weer even een mooie haar/waterfoto gemaakt :) Vervolgens gingen we weer met de boot terug om weer heerlijk 3,5 uur in de bus te mogen zitten. In het hotel aangekomen maar weer lekker in bed gaan liggen, was een lange dag!

Vrijdag hadden we een dagje in "Ocean world" gepland, zwemmen met dolfijnen! Wat zijn ze leuk lief, aanhankelijk, knuffelig, mooi, kortom geweldig. We zijn door 2 dolfijnen geduwd en voortgetrokken, we hebben met ze geknuffeld, ze geaaid en vreselijk van ze mogen genieten een uur lang. Wat bleek; het was nog niet genoeg, dus hebben we besloten ook nog met één Dolfijn te gaan duiken, pak aan, fles op de rug een plons! Super, nog meer knuffelen, kusjes geven, voort trekken en visjes geven. Echt super!! Wat een rust en liefde stralen ze uit!! Na het duiken kregen we een rondleiding in het hotel "Hacienda" ernaast, het was echt prachtig! We zijn er voor de zondag uitgenodigd, de hele dag chillen en relaxen (goede promotie)!

Zaterdag lekker lui aan het zwembad gelegen met een boekje, beetje eten, beetje liggen, weer eten, weer liggen, dineren en slapen :)

Zondag hele dag chillen en relaxen in Hacienda (zeer goede promotie)! Lekker sushi gegeten s'middags, beetje te veel, maar erg lekker! Vervolgens naar "Serenity beach" het meest relaxte strand dat ik ooit heb gezien, ligbedden, hangmatten, mensen die je op bed bedienen etc. Heerlijk! Ach ja waarom ook niet, massage van een uur om 19:00 uur :), daarna een lekker buffetje en daarna moe en lekgeprikt door de muggen weer terug naar Iberostar.

Maandag vroeg wakker, ontbijten, even bij het zwembad liggen, beetje eten en vervolgens verzamelen bij de receptie en met de bus op weg naar Sosua om te duiken in "Coral Garden" en "Canyon 2". Was niet erg bijzonder, maar wel lekker en relaxed. Het was voor het eerst sinds Australië dat ik me weer goed voelde onder water. We hebben gezien: lion fish, stingray en een mini murene. Daarna weer terug naar het hotel, eten en slapen :)

Dinsdag ochtend lekker vroeg op, ontbijten, wandelen naar het "winkelcentrum in een stadje" wat 30 minuutjes lopen zou zijn... we konden het niet vinden, we vonden het mooi geweest  na ruim een uur lopen en gingen maar terug lopen, het was flink vermoeiend, maar dat kon geen kwaad na alle calorieën die we hebben verzameld in de afgelopen week (die hebben we zeker niet verbrand). Halverwege op het strand nog een Cocos noot leeg gedronken om verder te lopen in de hitte. Toch onderweg nog even vragen waar dat centrumpje nou was... en ja hoor gevonden. Het enige wat er te koop was: souvenirs en souvenirs. Ik kreeg ineens een zeer onprettig gevoel in mijn voet, hij was helemaal opgezet (mug of iets dergelijks). Hierna waren we het lopen beu en hebben we een "taxi' genomen, paard met wagen, erg leuk. Aangekomen in het hotel werd het tijd om de koffer in te pakken, nog wat te eten om vervolgens aan de terug reis te begnnen. Deze duurde gelukkig maar 8 uur en we hebben kunnen slapen. 13:00 uur nederlandse tijd weer terug in de kou. Niets aan de hand, gewoon lekker doorgaan om s'avonds voldaan in ons eigen bedje te kruipen.

Samenvatting: slapen, eten, relaxen (repeat), dus top vakantie!! Op naar de volgende :)