New Zealand, Kuala Lumpur, Australië oktober 2006

reis verslag onderaan

Reis verslag

Zie hieronder ons vluchtschema, we zaten meer in de lucht dan op de grond :-)

25SEP  MH17      12.00 - 06.05 AMS - KUL
29SEP  MH141     09.55 - 19.50  KUL - SYD
29SEP  QF491      21.00 - 22.30  SYD - MEL
01OKT  QF39       19.30 - 01.55  MEL - AKL  (New Zealand is tot nu toe het mooiste wat ik heb gezien!!! Zeker een aanrader)
07OKT  QF44       19.00 - 19.30  AKL - SYD
10OKT  MH122     14.20 - 20.45  SYD - KUL
10OKT  MH16       23.55 - 06.35 KUL - AMS  ( 11OKT aankomst ams)

Kuala Lumpur

Na een lang vlucht (ik 4 stoelen en Dov dronken met Dana) wilden we alleen maar lekker slapen en luieren... We hadden het de laatste weken zo druk gehad, dat slapen en luieren het enige was wat we wilden! En Starbucks natuurlijk!!! We hebben daar een design winkelcentrum bezocht, maar alles was vreselijk duur. We hebben 2 pogingen gedaan om de Twintowers in te komen, maar dat wilde niet lukken... gesloten. Dan maar weer naar Starbucks :-)

Melbourne

Op naar Melbourne, het is per slot van rekening een werkreisje :-) toen we uiteindelijk aankwamen, nadat we een vlucht gemist hadden... bleek dat Dov meteen moest draaien, we dachten dat dat de volgende dag pas zou zijn, dus meteen de disco in na het vliegtuig. lange nacht, was erg gezellig en om 8 uur zagen we eindelijk ons hotel :-) slapen!!! De volgende dag had de organisator voor ons een vluchtje geregeld in een klein vliegtuigje om de stad even van boven te laten zien, was erg mooi. Erg leuk ook was, dat er op dat moment een hele belangrijke wedstrijd aan de gang was in het stadion, daar vlogen we overheen. De volgende dag was het weer tijd voor het volgende vluchtje. ...

New Zealand

We zijn begonnen in Auckland, toen we daar aan kwamen bleek dat het reisbureau een foutje had gemaakt met de boeking van de kamer... er was gereserveerd voor de 2 dagen vóór aankomst en het hotel was volgeboekt :-( dus we moesten meteen op zoek naar een ander hotel (om 6 uur in de ochtend). We kwamen bij een ander hotel, maar daar zouden mensen uit gaan checken om een uur of 10, we kwamen daar aan om een uur of 7, dus zijn we maar gaan ontbijten om de tijd te doden... uiteindelijk kregen we een kamer en zijn we maar meteen gaan slapen. We hadden een vluchtje achter de rug en een nacht overgeslagen...

De volgende dag zijn we in de auto gestapt en richting Waitomo caves gereden, erg mooie grotten met glowwormpjes, stalagtieten en stalagmieten. Daarna zijn we door een zeer mooi landschap richting Taupo gereden, leuk stadje maar niet bijzonder.Onderweg zijn we nog gestopt bij Wairakei, allemaal kraters met gas. We hebben ook een leuke wandeling gemaakt door Waiotapo met allemaal modderpoelen. De volgende dag reden we naar Rotorua, dat is echt ongelooflijk!!! Allemaal kraters, vulkanische bronnen, gas en geisers. Heel erg bijzonder!!! We hebben daar ook een avondje met de Maorie's door gebracht, maar het leek wel een bejaarden soos :s Ach ja, er zijn van die toeristische dingen die je gedaan moet hebben... :-) De volgende dag zijn we met een helicopter naar een actieve vulkaan gevlogen, erg mooi! Vervolgens zijn we weer in de heli gestapt en vlogen we naar White Island, dat is een vulkanisch eiland, waar 200 aardbevinkjes op een dag zijn (niets van gemerkt) Het was echt prachtig, erg bijzonder (jammer van die rotte eierenlucht, daar had ik een beetje teveel van gesnoven :-) Vroeger waren er mensen aan het werk, om sulfaat te winnen, je zag nog een deel van hun werkplaats met machines. Vervolgens weer terug gevlogen naar het begin punt.

De laatste dag New Zealand..... nog even een stukje terug rijden richting Auckland, waar je onderweg langs Matamata komt, daar is een deel van Lord of the Rings opgenomen. Ze hebben daar nog een klein beetje over van de Hobbit huisjes, we kregen er een rondleiding en veel leuke verhalen te horen. En dan weer snel de weg op en het vliegtuig maar weer in! :-)

Sydney

De laatste bestemming voor deze vakantie was Sydney, we vlogen weg uit New Zealand om 6 uur en we kwamen aan om 6.30 uur. het was 3,5 uur vliegen en een gunstig tijdverschil, dus geen tijd verloren :-) ! Toen we daar aankwamen s'avonds moest Dov nog even op een flink feest draaien in de Superdome. De volgende dag hadden we nog een vlucht in een red barron gepland, beetje stuntvlieg acties, maar die kon helaas niet doorgaan vanwege het slechte weer. De laatste dag hadden we een tour in een 4x4 wagen gepland, maar dat bleek een bus te zijn.... beetje saai tochtje, héééél erg lang, maar toch nog even een dierentuin gezien, koala geknuffeld en naar een botanische tuin geweest met allemaal mooie bloemen en als laatste naar the three sisters (gebergte).

En toen zat het er weer op....

Ik heb nog nooit zoveel gevlogen in mijn leven. Het went wel!